Twee weken Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Twee weken Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Twee weken Bonaire

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

10 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

We zijn 2 weken wezen duiken, surfen en Kite boarden op Bonaire. Helemaal top. Auto gehuurd en via internet een super leuk studio'tje gehuurd. Duikspullen zelf voor een deel meegenomen, rest lokaal gehuurd. Pleur je in de auto en dan rij je langs het strand, stopt bij een steen met een naampje er op. Gooit je equipment om en loopt zo het water in.. plons meteen het aquarium in. Geen boot, niet een eind zwemmen, geen divemaster nodig, niets gewoon gaan!! Super relaxed!!

Ook lekker weze surfen, dat was al heeeel lang geleden. Jibe city wat een super stek, helemaal leuk (later hebben we de meubelmaker/timmerman van deze toffo toko nog ontmoet!)
Had wel wat moeite met in plane komen, had erg veel wind nodig, die was er gelukkig wel.
Akelig wat die kids hier met surfplanken en zeiltjes doen! Er waren ook wat locals die op wereld top nivo freestyle boarden, erg tof om te zien.
Anita heeft wat lesjes genomen maar vond dat zeil optrekken maar niets. Aan de andere kant vh eiland werd gekite, dat is veel toffer zegt anita. Ja I know maar wel moeilijk en gevaarlijker dus leek surfen me beter voor jou, maar laten we wat kite lessen nemen. Hadden we eerder mee moeten beginnen! Maar goed paar lessies genomen en anita was helemaal verslingerd. Me 2 paar keer stukkie varen maar vooral veel in watr liggen proberen.

Het orginele plan was trouwens 2 weken China. Hadden reisje geboekt met shoestring. Huh waarom doe je dat niet zelf? Nou 2 weken china is heel kort en dan is zo'n groepsreisje wel makkelijk! Toppie dacht ik. Maar shoestring ZUIGT, had al paar keer contact gezocht om te vragen of reis door ging. 1,5 maand van te voren nog gecontact toen zou het goedkomen maar 1 maand van te voren kreeg ik te horen dat het niet door ging! We waren de enige inschrijving. Stelletje Sukkels! Shoestring you suck bigtime. Dus toen ff snel wat anders verzinnen. Philipijnen, Cebu, overwogen maar is wel ver vliegen voor 2 weken. Maleisie borneo ook 2 weken beetje kort. Toen dus Bonaire gekozen!