Luxuary Safari, Sabi Sands - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Luxuary Safari, Sabi Sands - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Luxuary Safari, Sabi Sands

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

25 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Op weg naar onze luxurary stay, een kort bezoekje aan schoolhek bezocht. De hoofdweg was erg druk dus namen we een bobbel zijweg we hadden toch tijd zat. Anita wilde bij schooltje dus snoepies uitdelen maar ik zeg Anita dat wordt een gekkenhuis. Dat dus maar niet gedaan, bleken ook maar 500+ kids op dat schooltje te zitten :) Was erg leuk toen we ze zover kregen om een liedje te zingen. Stonden daar opeens zo'n 70 kids voor het hek te zingen speciaal voor ons. Wilde de lessen niet verstoren en zijn dus verder gegaan..

Beetje eng contrast op weg naar onze lodge Elephant Plains. In een woord fantastisch, wat een luxe wat een pracht. Vince had een supadeluxe aso kamer weten te regelen voor special price, werkelijk een paleis, leek wel de honeymoonsuite! Giga huis voor ons zelf, met mooi badkamer met grootzitbad, douche binnen en buiten op giga balkon. Zicht op groen groen en wat hertjes beesies. Heeerlijk lunchje en dan tijd voor onze eerste game drive bij Kruger. Om precies te zijn in SabiSands, dat is een verzameling prive reservaten (heel erg groot ook) tegen kruger aan. Daar had ik een plekkie bij Olifante vlakte gereserveerd.

In open rover met ranger achter het stuur en spotter op stoel op motorkap. Spotter kan dan goed tracks zien etc. Boel beesies gezien. Omsingeld door relaxte olifanten, je heel klein voelen als je een olifant met 5 benen voorbij ziet wandelen. Hopsa eerste katje gespot, mooie luipaard lekker in gras liggen onder boompie. Met geluid van camera sluiters en natuurgeluidjes lekker genieten. Ja ze heeft kids dus die zullen niet ver zijn. Even later blijkt er dus aan de andere kant al die tijd, op een enkele meters afstand een kleiner luipaard naast ons te liggen, stonden 3 range rovertjes en niemand had hem gezien, echt bizar. Vooral als je bedenkt dat die wagentjes topless zijn, als hij een keer springt zit ie bij je op schoot!
S'avonds fantastische lekker gegeten en in heerlijk bedje geslapen in ons safari paleisje. Volgende dag vroeg op voor ochtend safari. Kwamen natuurlijk weer allemaal beesies tegen inclusief 2 leeuwen van de gang van 6, die daar dus het hele gebied terroriseren. Werken zo goed samen daar dat er niemand tussen komt, slachten gewoon alles af. Ons gelukkig niet.

Na ontbijtje tijd voor bushwalk. Loop met groepje het kamp uit. Vraagt rangertje en welk tracks zijn dit.. Tja simpel een ellie. Ze zijn over onze auto tracks gelopen dus zijn hier pas geweest. Stukkie verderop horen we duidelijk olifant geluiden. Iedereen wijst richting rechts voor.. oh ik dacht dat ik links voor wat hoorde.. ik was de enige. Nee hoor, stukkie verderop horen we plots bijna overal olifant geluiden vandaan komen! En vlakbij he. Rangers snel via walkietalkie auto'tje naar ons toe geroepen voor een fast en safe extraction. We waren dus zo goed als omsingeld door een heeeel grote groep olifanten en they were not amused. Paar meter verderop, veilig in de auto nu, kwamen we de eerste al tegen. Er liep een groep van zo'n 50 olifanten verspreid rond!!!

En toen was, het na bezoekjes aan cheeta project en stoeren reptile centre, tijd om onze tent op te zetten op de eerste campsite. Simpel plekje vlakbij een meer en stuwdammetje. Appeltje eitje was dat! Tent klap je zo open en hops slapen, voor het eten waren we even bij een super spar geweest. Die zijn echt groot en uitgebreid en hebben erg veel voedsel en vlees. Volgende dag mochten we nog een nachie luxe gaan doen in een lodge in een ander prive reservaat tegen kruger aan.

*ja we lopen een beetje ernstig achter met onze berichies, weining internet gezien en ook weinig naar op zoek geweest, genoeg druk met alle leuke dingen bezig geweest.. :) **