Lion and Cheeta cub safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Lion and Cheeta cub safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Lion and Cheeta cub safari

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

27 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Tsukudu Lodge

Weer een prive reservaat dit keer voordat we zo kruger in duiken. Ofwel part two of our luxury stays, verder zijn we trouwens echt veel simpele plekkies van plan hoor. Maar wilde dus wel een zo'n toppie lodge doen en dat werden er dus 2.

Weer een leuke lodge alleen een stuk minder aso als de vorige (3* ipv 4*, al vond ik onze kamer een vette 5*) maar wel weer kompleet voorzien van game drives in de middag avond ochtend en een game walk. We waren drastisch op zoek naar de witte rhino's die ze hier hadden. Maar we konden erg weinig wild vinden en al helemaal geen rhino's en onze head ranger deed flink wat moeite, we reden dwars door de bosjes etz heen maar het mocht niet baten. Om die 5 compleet te maken (leeuw, luipaard olifant en buffel hadden we al afgekruist).

Volgende ochtend wederom geen geluk wat rhino's betreft maar wel iets veeeel leukers. Ochtend safari leverde niet veel op, wel iets vrij unieks wat onze prive ranger ook niet eerder had gezien, een vogel gevangen en opgepeuzeld door een kite spider bungelend boven de rangerovert.
Ja we zijn nog niet aan het gamedriven met onze 'eigen' cruiser omdat je hier dus in die open wagentjes rondcrosst Morgen gaan we zelf met de cruiser op pad.

Maar ik had het over iets leukers, wat dan? Nou bushwalk! Ja maar dat was eergister ook met die omsingeling van olifanten, dat was spannend maar dit was leuk. Er gingen namelijk 2 lion cubs mee op de walk! Heeeeel stoer, poosie terug waren dus 2 cubs aangeboden aan deze lodge omdat ze ervaring hadden met opvoeden daarvan. Prince de hond speelde voor mamma en dat deed ze best goed. Al zal dat over een paar maanden niet meer lukken als ze iets groter en veel te sterk worden.

Die leeuwtjes huppelde dus voortdurend om en tussen ons door. Eentje hapte er vrolijk in mijn grote schoen maar dat moest ik ze afleren.

En als slagroom op de taart hadden we na onze prive drive (de rest was gelukkig lui of zo) het geluk dat we even bij savannah gingen kijken. Had al gehoord dat ze weg was, maar dat was dus niet echt zo. Ze, een cheeta!, had namelijk 2 dagen geleden cubs gekregen. En omdat wij wij zijn en maar met z'n 2 waren konden we dus even stiekum naar haar cubs gaan kijken. Hoe poezelig lief fluffy cute kunnen wilde dieren zijn, nou precies zoals deze dus. Volkomen weerloos maaar zo leuk! Lucky us, ik hoop dat het ze lukt er een aantal goed in het wild laten op groeien. Savannah is nl door ze als cub opgevoed maar deze cubs willen ze zo snel mogelijk in het wild brengen en zo wild mogelijk laten opgroeien.

Dagje daarna stapte we in de land cruiser om nu eens eindelijk zelf game drives te gaan doen en weer back to basics in onze tent bij het wild te gaan slapen.

• 13 April 2009 - 12:43

Hans:

Nou kom maar op met de volgende bijdrage! Ik zit te wachten ;-)

• 13 April 2009 - 14:22

Wilma:

Klinkt gaaf allemaal joh! Geniet er maar van! Ik lig met mijn kont in het witte Arubaanse zand, ook niet verkeerd hoor :-). Dikke x

• 14 April 2009 - 16:25

Marjolein & Martijn:

Wow, klinkt cool allemaal. Waar blijven de foto's?

Groeten uit Capetown!

• 14 April 2009 - 17:58

Vinnie:

Ja ik zal ff snel wat foto's uitzoeken en plaatsen, we hebben ook mega stoere video's maar die zullen nog ff laten wachten

• 14 April 2009 - 19:49

Vonnie: