Blij in Blyde - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Blij in Blyde - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Blij in Blyde

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

23 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Graskop

Eerste nachie direct na aankomst lekker geslapen in pretoria op een leuke farm. Super vriendelijke mensen. English breakfast met vleeesch! Eerste echte dag in Afrika en je hebt meteen een vers stuk wildebeesie in je mond! Er er die week een gevangen en voorlopig eten ze daar dus van die blauwe Gnu. Worst en draadjesvlees, was by lekker, by veel voor ontbijt wel.

Daarna demo van onze mega grote trukkie Toyota Land cruiser, werkelijk een slachtschip en iedereen vind hem prachtig. Zelfs een toerist guide die een aantal rovers en cruisers heeft vond hem erg mooi. Ja zit een boel spul op wat wij nie ech gaan gebruiken maar hier kan je echt een paar maanden mee reizen in Afrika.

Vandaag Blyde canyon bezocht, Gods window, luck potholes etc, oohh aaahhh klik klik. Prachtig uitzicht zelfs uit onze lodge, simpel ding maar bizar uitzicht. Zonsopgang in de graskop valei, stunning!

Al een stukkie offroad, gravel, gereden, mochten meteen een gestoorde vrachtwagen op een haar ontwijken, beter, hij ons want we reden erg langzaam al bijna in de berm. Staan doodleuk bordjes bij de heftige stukken dat je max 80km mag?!?!? Hallo geloof me 60 is op de gewone stukken al retesnel!

Net even lekker portugees mozambique gegeten, morgen vroeg weer op, uurtje of 5.30, we gaan zo al naar bed. Morgen richting kruger en luxe lodge Elephant Plains!

• 23 Maart 2009 - 17:26

Vonnie:

Klinkt nu al heel gaaf zeg!!!!

• 23 Maart 2009 - 18:12

Wilma:

Ben ik geweest ben ik geweest ben ik geweeeeeest! Leuk leuk. Gaaf land he? En de taal is echt heel grappig. Geniet ze en een dikke kus, Wilma.

• 23 Maart 2009 - 18:59

Bert En WIl:

Hoi,retesnel zijn jullie
    met de hotmail.mooi he de potholes gods window was bij ons bewolkt.Hoe is de temperatuur.
    groetjes,
    Bert en Wil

• 23 Maart 2009 - 21:12

Annemarie:

Hoi Anita, en Vincent natuurlijk ook, maar die kent mij niet!!
    Leuk om al zo snel te lezen waar jullie zijn hoe de eerste dagen zijn verlopen. Ik blijf het volgen!

Groeten,

Annemarie

• 24 Maart 2009 - 20:41

Come-Along.nl:

Ik maak stielum maar even reclame gericht op de thuisblijvers... ;-)

Ze rijden in mijn wagen!Zie www.come-along.nl

Gr. Hans

• 25 Maart 2009 - 13:29

Marjolein&Martijn:

Vanuit Borneo lezen we dit bericht. Vandaag gedoken bij Palau Sipadan, erg cool! Morgen weer! Afrika klinkt ook cool, komen we ook maar naartoe over een weekje :-) Hav' fun en laat wat leeuwtjes over voor ons! Mogen wij jullie auto lenen? :-)

M&M

• 25 Maart 2009 - 13:30

Marjolein&Martijn:

M&M

• 25 Maart 2009 - 16:13

Wil:

Anita,Ria vroeg me waarom
    er een kopie van jouw paspoort en rijbewijs bij haar lagen.Ria gaat naar de V.V.E.vergadering,weet jij waar de brief is ,dan kan ze voor jou
    stemmen.groetjes W

• 27 Maart 2009 - 16:03

Meiden Van Kapsalon:

heee aniett!

klinkt gezelligg hoop dat jullie het een beetje naar jullie zin hebben.zo te horen wel!
    geniet er van en we zien je gauw weer terug

groetjes ons.

• 03 April 2009 - 18:23

Michel K:

veel plezier met jullie spannende vakantie, groetjes