Diving Ko Lanta! - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Diving Ko Lanta! - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Diving Ko Lanta!

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

04 Februari 2007 | Thailand, Ko Lanta

Zooo weer even tijd voor een bericht. Een grote dan! Net terug in Krabi na een heerlijke week duiken en relaxen in Ko Lanta.

Na een minibus en twee ferries kwamen we op dat Eiland aan. We wilden naar long Beach. We werden afgezet bij Long Beach letterlijk en figuurlijk. Een hotel wat ook zo heet. Wij ingecheckt, bungalows. Bungalow in zag er redelijk uit maar al met al trok de plek me niet zo. Ff later deed ik de kraan open.. geelbruin water. Yikes dat moet ik niet ff vragen bij de buren. Die vonden het helemaal niets hier, het scheen ook te stinken bij het ontbijt. Okay wegwezen, we hadden al wel 1000bath betaald (dik 20euro) maar zonder problemen checkte we weer uit en pakte we een 3 wieler (soort simpele tuktuk (echte hadden ze hier niet)) en lieten ons langs wat guesthouses escorteren, was toch redelijk vol of anders duurdere kamers. Uiteindelijk Garden Home gevonden, ik ging de kamer checken maar anita wist al dat het goed was. Er klonk immers Zero7 uit de chill Bomp Bar op het strand.

Daar meteen aan de cocktails chillend de zon onder zien gaan onder het genot van veel vinnie muziek ;) Allemaal kussens en matjes op het strandje en er werden wat vuur showtjes gegeven. Eten was ook lekker hier ik koos een verse white snapper en Anita nam pat thai.

Volgende dag wandelend naar Saladan, de hoofdstad, ehm dorp, op zoek naar duikschool. Voordat we bij BluePlanet kwamen maakte we echter kennis met Lanta Safari divers. Een oostenrijker die net zelf een nieuwe school was begonnen en een erg grote eigen boot had. Klonk erg goed, een korte
LiveAboard. Volgende dag dus duiken en aan boord slapen en eten. Toch nog ff andere duikschool Blue Planet checken. Klonk ook okay maar morgen stond een moeilijke duik op hety programma dat was dus niet handig. Divemaster 'F' legde het een en ander uit en mijn blik viel op iemand in de diveshop. Hey anita dat lijkt, nee dat is Wendy. Hops deur open, hey hallo Wendy wat doe jij hier! Gewoon Wendy, voorheen vriendin van Arno, tegen het lijf lopen in Ko Lanta. Wist niet dat ze gewoon ff een jaar aziereisje ging maken.
Bizar dat je elkaar gewoon in zo'n uithoekje tegen komt. Ze was al een tijdje op Ko Lanta
en zag er heel goed uit. Stoer trouwens, je moet geen weddenschap met Wendy aangaan wat betreft adem inhouden, die ga je verliezen.
Ze was net begonnen met deep diving! We spraken af om s'avonds bij thai cuisine te gaan eten en maakte daar ook kennis met Patries.

Volgende dat met een groep van 12 klanten duiken. Peter ging zelf ook mee en was onze dive master. Anita vind de eerste duik altijd een klein beetje 'eng' maar dit ging helemaal goed. De boot was trouwens erg relaxt en luxe. Zzelfs warme douches aan boord en het eten was toppie. Er werd uitgebreid ontbijt met eitjes gebouwd. We doken bij Ko Ha. Een paar kleine eilandjes met veel, heel veel visjes en koraal. De eerste dag 3 duiken, als laatste een nachtduik. Heel veel visjes, murenen, rog en ook klein spul als slakjes en garnalen etc gezien. Door Glasvisjes en kleine stukjes grot gedoken. Slapen aan boord was niet erg makkelijk, warm en schommelig.
Maar het uitzicht was wel heel stoer.

Volgende dag zouden we naar top bestemming Hin Daeng varen alwaar bigger thingies spottable zijn, een week geleden was er nog een whale shark met kleintje gespot.
Bring it on!
Helaas was er te veel wind en golven (heel de tijd was er trouwens al flink wat wind maar ik kon nergens Surfers of boards vinden) Dus maakte we nog 3 mooie duiken bij Ko Ha. Dit keer nam ik voor het eerst mijn camera mee. Paar mooie plaatjes gemaakt

Helaas ging Peter niet nog een keer voor een korte live aboard, volgende week stond een 4 daagse op het programma maar we hadden al voor een 2e fietstrip geboekt. Dus gingen we nog even duiken met 'F' bij blue planet. Stuk simpelere boot en veel simpelere spullen maar toch leuk, al was
het weer te veel wind en konden we niet verder als het vertrouwde Ko Ha.

Erg relaxt trouwens zijn de scooters die je hier kan huren. Allebei met een scooter het eiland verkennen. Krijg ik natuurlijk op het zuidelijkste middle of nowhere gedeelte een lekke band!
Oh hell maar gelukkig was er vlak in de buurt een lief mannetje wat mijn binnenband vernieuwde voor 3 euro en we weer verder konden. Benzine is trouwens ook erg goedkoop, ja wat eigenlijk niet? Nou de luxe hotels die we op het oog hadden om een beetje bij te komen van het duiken en goedkope guesthouse avonturieren. Op de andere zuidweg checkte we een eng luxe resort. Kamertje boeken? Ff een kamer checken. Ehm start op 13000 bath of beter de beachvilla, 23000 bath. Heeeeel stoer. Doe een nachie gek, Anita wist niet wat al die nullen in hielden. Je had daar dus in een baai een dorp met villas met bv eigen zwembad en van die grote aan de rand van de berg zwembaden. Je kent het wel die asociaal luxe hotels. Toen de nullen bij Anita een beetje duidelijk werden besloot ze toch maar af te zien ;) Okay het was ook wel een beetje bizar. Maar gelukkig vonden we nog een ander luxe stoer resort: SriLanta. Wel betaalbaar en erg mooi, Balinese stijl jungle bungalows. Mooi zwembad en erg leuk zit restaurant. Alles in natuurlijke stijl. 2 nachtjes bijkomen en verwend. "Ik hoef geen luxe" anita had hier stiekum toch nog wel wat nachies willen doorbrengen. hahaha

Maar na gisteravond stappen met Wendy en F in de bubble Jungle zitten we hier nu weer in krabi en vliegen we morgen naar Bangkok. Stappen in koh lanta was wel lachen, we kwamen ook een keer bij de reggea house terecht, een heel leuk klein gezellig barretje met reggea people. Was een optreden van een thaise groep oudere muziekanten met thaise oude vrouwtjes die 'los' gingen op de tam tam muziek waar iedereen met mee kon yammen. Echt fantastisch.

• 05 Februari 2007 - 13:28

Bartj:

1st! w00t!

• 05 Februari 2007 - 13:30

Beer:

Zo Bart, ben je blij dat je je weekend CenterParcs geboekt hebt?

• 05 Februari 2007 - 13:31

Vinnie:

En morgen weer lekker werken jongens :)

• 05 Februari 2007 - 13:31

Beer:

Zo Bart, ben je blij dat je je weekend CenterParcs geboekt hebt?

• 05 Februari 2007 - 17:04

Vonnie:

Dit klinkt natuurlijk weer superrrrrrrrr, wat doe ik hier????????

-XXX-

• 05 Februari 2007 - 20:16

Mischa:

Ha, dat klinkt allemaal erg herkenbaar!
    Zelfs de reggea house hebben we bezocht :-)
    Gaaf!

• 05 Februari 2007 - 22:23

MichelK:

dus toch noch 2 nachtjes vakantie kunnen pakken..in de vakantie!

• 06 Februari 2007 - 20:07

Pa+Ma Gent.:

klinkt lullig, maar wel realistisch;nog maar een week te genieten.Dus goed plannen van wat verder.Neem het er goed van
    Ik haal jullie op Schiphol.Nog niet aan denken

• 07 Februari 2007 - 06:41

Mischa:

Ha, dat klinkt allemaal erg herkenbaar!
    Zelfs de reggea house hebben we bezocht :-)
    Gaaf!

• 09 Februari 2007 - 14:14

BartJ:

Zeg, is die vakantie nou al een keer afgelopen?

• 15 Februari 2007 - 15:10

Vince:

Ja hij is afgelopen, ik zal snel nog ff een keer een verhaaltje over het laatste gedeelte plaatsen, maar door dat suffe tele2 heb ik momenteel geen verbinding thuis :(

• 15 Februari 2007 - 22:03

Vonnie:

Ik dacht dat jullie aankomend weekend thuis kwamen???!!

Nou welkom thuis dan!!!!
    Ik bel jullie van het weekend!!

dikke kusss

• 16 Februari 2007 - 13:36

Dafster:

Vin,

Mis je man! en je meissie ook. Wanneer zijn jullie weer thuis?

• 19 Februari 2007 - 14:31

BartJ:

Welkom thuis, lekker koud he?

• 21 Februari 2007 - 07:47

Vince:

Hij is afgelopen helaas en zit alweer thuis, en op mijn nieuwe werk.. nog steeds geen adsl thuis. koud? ja help ik ben al een week overdreven verkouden

• 25 Februari 2007 - 01:29

Wendy:

Heey Vin en Aniet, leuk jullie verslagje te lezen! Ik zit inmiddels in Borneo, net de hoogste berg van Azie beklommen. Ook nog de groetjes van Patries en kunnen jullie nog ff de foto's sturen..ben benieuwd.. Succes met werken in het koude kikkerlandje :)
    groetjes Wendy