Weekje kiten en duiken Cabo verde - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Weekje kiten en duiken Cabo verde - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Weekje kiten en duiken Cabo verde

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

03 November 2008 | Kaap Verdië, Praia

Weekje naar de cabo verde. We wilde na Bonaire nog wel wat meer Kite surfen leren. Dus waar ga je dan heen? Top spots zijn Domenicaanse republiek en Brazilie. Domenicaanse was beetje slecht weer toen we gingen boeken, wind is belangrijk maar orkaan niet echt ons ding. Kaap verdie is een stuk dichter bij huis, 6 uur vliegen, is een stuk vriedelijker voor een weekje. Dus op naar Sal, de grote surfers der aarde zijn daar wezen surfen dus dat moet goed zijn. Verder kan je er duiken maar daarnaast is er geen ruk te doen, het is gewoon een zandbank. Landschap van mars heeft nog meer variatie. Anyway goed weer, water en wind, prima dat is goed zat!

Hadden een simpel hotelletje dingetje bij de hoofdstad santa maria. Prima stek. Erg chill eiland, feitelijk mars met een bouwput. Lekker wezen kite lessen op het kite strand, shark bay of hoe heet het ookalweer? Ging best aardig maar anita vond toch dat we langer hadden moeten blijven. Inderdaad maar zij is altijd diegene die zegt we kunnen niet te lang op vakantie vanwege haar business :)

Duiken was ook aardig maar kiten was toffer, plus dat ik in de consternatie van de laatste duik mijn camera verloor. Paar duikjes gemaakt met okay duitse duik toko, orca diving. Zit je midden op zee, lijn op 23 meter. Anita iets onder 50 bar lucht, divemaster we moeten gaan. Gaat dive master meteen aan lijn naar boven met een andere dodo, vaag.. Vervolgens allemaal chaos gekloot met anderen aan die lijn waarbij ik uiteindelijk mijn camera ben verloren.

Kortom weer lekker kiten en niet meer duiken hier..