dag 4 Ninh binh Biking! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu dag 4 Ninh binh Biking! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

dag 4 Ninh binh Biking!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

11 Februari 2011 | Vietnam, Ninh Bình

Ongelooflijk hoe Vin zelfs in Vietnam snel de weg kan vinden!
Lekker hotel voor 20 dollar per nacht samen, chill!
Woensdag gefietst-duh,blijven hollanders he-echt zo leuk, je ziet meer.

Eerst naar de bootjes: oftwel toeristic attraction, maar dat waren wij ook een beetje.
haha, mijn zelfvertrouwen werd opgekrikt: beautifull, nice lady, altijd leuk om te horen!
Anyway, met bootje langs ook weer soort karstgebergte door riviertje, wel mooi en
grappig;ze roeien met hun voeten, en helaas als we ze een tip geven wil ze meer. Pardon, wie vraagt word overgeslaagt!
Daarna naar pagode met grot erachter, veel buigingen gemaakt en wierook gebracht.
Tussen locals gegeten en uiteraard 5x zoveel betaald en dat is nog steeds'cheap'
Smiddags een berg met altaartje met vrij steile treden opgeklommen, hijg, puf, conditie is verry bad maar we've made it
en worden getrakteerd op een schitterend uitzicht. Jammer dat de rijstvelden nog onder water liggen, hier en daar
zagen we al wat supermegagroene stukjes.

Vin wilden weer wat meenemen:supercoole bonzaiboompjes. "Lieffie dat past nogmaals echt niet in je backpack. Tussen rijstvelden gebicycled en toen langs de echte toeristenbootjes gefietst. Alleen maar Vietnamezen die zelf op tour waren, ongelooflijk veel, een heel terrein volbussen,scooters en auto's- wij hadden blijkbaar een hele rustige.
Wij waren de enige bleekscheten en terwijl Vin een redbull haalde lagen 3 pubers helemaal in een deuk. Na wat heen
en weer gedraai begonnen ze een gesprekje in het Engels en fietste zelfs achter ons aan,hahaha wel grappig.

S'avonds eten bij een supergaar/vies tentje om te zien maar hup lekker verse groente in de wok en het eten
was een feestje en kostte 40.000 VND dat lijkt veel en dat is het ook- NOT 0,75 cent voor 2 porties!
Ik geef het reisverslag weer door aan Vin, die is daar toch wat beter in.
Enne Annemarie, echt leuk je smsje, zo krijg je toch nog wat van Vietnam mee ;-)

Anita had het wel even gezien met de fiets en die ging een boek lezen bij hotel. Ik had nog wel ff zin om op de bike de verkeerschaos in te duiken.. Nog een uurtje voor het donker is. Ga ik ff checken bij station hoe we naar Hanoi kunnen. Hops op de fiets tussen alle brommers auto's bussen en vrachtwagens door cruisend.. stad verkennen. Af en toe langzaam en dan weer scooters inhalend ;) Ik hou me in een paar keer wil ik toch wel wat uitroepen naar de een of andere debiel in een auto maar dat lijkt hier allemaal not done, ze flikken hier allemaal van alles in het verkeer en iedereen moetmaar mee met de flow, hoe bizar of ongelukkig dan ook.

Nauwelijks andere fietsen te bekennen trouwens, ook nauwelijks toeristen hier, zeker op straat in het verkeer. Fiets even bij hek van station gezet, willen ze meteen cash voor de parking maar ik wijs op horloge en steek vijf vingers de lucht in. Blijkt er maar een trein te zijn om 13.07 Hmm. Terug op de fiets de interessante vietnameese chaos in. Na wat straten en markten door dook ik steeds kleinere en smallere straatjes in. Je trekt ook flink wat bekijks, heel veel kinderen die gedag zeggen, zwaaien of achter je aan rennen en giebelende jonge dames op de scooter.

Langs huizen en simpele eetgelegenheden. Langs alleys met hier en daar gaming rooms (rij computers met spelende vietnamezen) en de huiskamers waar ik het al eerder over had. Er wonen hier heel wat mensen die de woonkamer direct achter 2 openslaande deuren aan straatkant hebben. Die staan vaak open en dan zie je de tv staan spelen en wat stoelen. Leven op straat zeg maar. Kom ik op een klein straatmarktje terecht waar ik in me 1+1e versnelling langs Teiltjes met vis, aaltjes, veel groente, fruit en een slagertje manouvreer. Hier en daar een verkoop(st)er die voor de grap toch je aandacht wil trekken.

Erg leuk op de fiets, je ziet veel in een korte tijd.
Anita had natuurlijk gewoon mee moeten fietsen, als is het stiekum wel handig in je eentje, je kan overal en op elk moment weer ergens afslaan en dat is in deze chaos wel makkelijk. Maar moet maar weer richting hotel voor ze ongerust wordt, het wordt zo donker..

ennuh inderdaad erg veel mooie bonsai's gezien hier en niet van die lullige prutsel dingen maar versies die bij ons een klein vermogen moeten kosten.. tja gaat nie passen

• 11 Februari 2011 - 16:54

Vonnie: