Naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Naar Hoi An

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

15 Februari 2011 | Vietnam, Hoi An

Oke,back in time
We waren met ons verhaaltje gebleven in Hanoi. s'Avonds in een het oudste restaurant van Hanoi gegeten, die al 100 jaar ofzo hetzelfde gerecht serveren:zeeduivel in een marinade van heerlijke kruiden. Druk,vol en geen service. zitten, wachten, eten en opzouten. Maar ik moet zeggen, zelfs ik vond het fantatisch lekker! En zoals de meeste van jullie weten, ik lust geen vis-maar in het buitenland is het zo veel verser.

Volgende ochtend vroegweg richting airport mry jetstar naar Hoi An. Was nog koud in Hanoi, had zelfs een vest en bodywarmer aan. Airport erg chaotisch en druk maar toch gelukt. Lang gewacht omdat de computer een error had waardoor alles handmatig ingecheckt werd en raar maar waar, we vlogen gewoon op tijd.

Eenmaal aangekomen in Hoi An hebben we de taxi gedeeld met 2 Denen, scheelt weer centen-blijf hollander he!
Stonden nog geen minuut op straat toen er al een brommertje kwam met een kaartje van een hotel. Normaal wuiven we weg maar ach laten we het eens proberen. Vin checkte de kamer, wel ok. Toen ik binnenkwam werd ik bedwelmd door "mold" schimmel. Ik terug naar receptie, waar meer mensen stonden, (goeie positie) dit en dat, ongezond, blablabla, kortom we hadden nu een grote mooie kamer voor $30. s'Middags dorpje verkende en andere hotels maar waren niet echt super en de betere allemaal vol.

Hoi an is zooo super! Heel schattig gezellig dorpje, toeristisch op een hele leuke manier. Kleine straatjes, leuke huisjes, leuke winkeltjes (geen opdringere lui) en heerluke eettentjes! Uiteraard eerst weer eten (we doen hier niet anders!) Op de fiets verder rondgetourd en ik spotte al een leuke salon! Echt een hele goeie massage gehad, ze heeft mijn kuiten goed aangepakt wat fijn was met al dat lopen. Vin was sceptisch, te duur: 15 dollar voor 1 uur! Het zag er profi uit en tenminste een goede zachte massagebank. Uiteindelijk vond tie het ook goed, hij was verbaasd dat die kleine iele meisjes ontzettend veel kracht hebben. Met vette kop haar maar gelijk gaan eten bij per ongeluk het slechtse restaurant van Hanoi blijkbaar. De cocktail, Japanese Slipper, was goed maar het eten sloeg nergens op. Ik had een kipgerecht en dit bestond uit 8 ingredienten. uit, paprika, etc . ik kreeg dus plageslagen bij elkaar geperste kip, that was it. Ik vond het een belediging voor de Vietnamese keuken. Ik heb het laten staan en weigerde dit te betalen en hebben Vins eten en de drankjes betaald en zijn weggegaan. Toen bij de buren aangeschoven bij Cargo: Hmmmmm!

Het begon al te schemeren en het word dan nog leuker! In heel de stad hangen leuke lampions, het geeft zoveel sfeer! Het was nog beetje fris maar ik was gelijk fan van hoi an.

  • 28 Februari 2011 - 07:04

    Patries:

    Ja leuk hè! Ik vond het ook zo geweldig daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vince & Anita
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 33060

Voorgaande reizen:

06 Februari 2011 - 02 Maart 2011

Vietnam 2010

31 Januari 2010 - 15 Februari 2010

Domenicaanse Republiek Kiting

21 Maart 2009 - 13 April 2009

AfriSafari & MozamBeaches!

13 April 2003 - 30 November -0001

Onze vorige reisjes

Landen bezocht: