Dag5 Paint it Green - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Dag5 Paint it Green - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Dag5 Paint it Green

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

11 Februari 2011 | Vietnam, Ninh Bình

Goooooood Morning vietnam, dat zou natuurlijk onze wek tune moeten zijn maar goed het lukt ons wel steeds vroeg uit de veren te gaan. Net toch even op youtube de yell gehoord.

Geen 60's muziek maar chill muziek op de laptop al zou een beetje tour of duty muziek toch wel gepast zijn. Vandaag toch een beetje in style van sgt Zeke, we gaan nl jungelen! HElaas geen drop of met een Huey (hmm zouden ze dat hier ergens in vietnam hebben, zou een stoere tour, een dagtoer dan, zijn!!) maar met de auto en chauffeur.

Op zoek naar oude bomen, wat dieren en caves in het tropisch regenwoud. En ja hoor de eerste 2 chivets gespot die van de weg af rende, helaas zouden niet veel andere dieren zich laten zien deze dag.. Voorzien van onze guide stapte we door het bos, het was helaas geen moderate maar gewoon een easy trail, Wel lekker groen en inderdaad een oude grote boom. Maar naast een squirell eigenlijk nix aan fauna gespot. Je hoort veel vogels maar ziet ze niet.

Na de lunch met onze zaklantaarn klimmend (via trappen dat wel) naar de prehestoric men cave. Ah deze was heel veel stukken beter als die amazing toerist cave in halong. Hier was het echt donker en kon je je echt door wat kleinere doorgangen wurmen. hij was behoorlijk groot op punten maar niet zo scary en uitdagend als 'Descent' al kan je hier toch aardige opnamen maken, we hebben het geprobeerd met de zaklantaarns en de video.. Maar het was erg donker. Helaas of misschien maar beter; in dit seizoen geen hordes bats en centipedes in de cave.

Nog een bezoekje aan het apen opvang en terugzet center. Aantal endemische apen en gibbons gezien. Oa gesponserd door Apenheul en Blijdorp. Leuk maar ja apenheul blijft toch leuker, die hekken zijn gewoon vervelend, al zagen we er ook een aantal in het gebied buiten,.. ze komen terug naar het hek of gaan langzaam terug de wildernis in..

Onze chauffeur dropte ons ergens in een of ander dorp op de weg naar Hanoi maar hielp ons wel een local minibus aan te houden. Hops tussen de locals in richting Hanoi. Ter plaatste kom je weeer in een andere chaos van een busstation terecht. Wat een bende, zelfs de locals worden belaagd door de blauwe motortaximannetjes, en dan mag niet eens iedereen zomaar dat terrein op. Waar willen we eigenlijk heen?!

We pakken een taxi die erg okay lijkt te zijn hij, doet serieus moeite om uit te zoeken waar we heen moeten. In de spits door hanoi richting het old center. Pff die meter loopt veel te hard, klopt geen ruk van. Na een flink stukje wijs ik hem er op maar geeft niet meteen toe. Anita is het zat dus we gooien hem aan de kant. Stond inmiddels op bijna 300k terwijl het nog ruim onder de 100k zou moeten zijn. Had geen zin in echte zooi dus ik zeg hier 100 en niet meer zeiken dan heb je meer als zat. Dat slikte hij terecht na niet te veel zeuren, had hem eigenlijk 50 moeten geven maar dan had ik gezeik gehad denk, beide eieren voor ons geld (100k is trouwens iets minder dan 4 euro)

Kwartiertje wandelen en tussen scooters en uitgaande schooltjes door gewurmd een hotel gevonden, leuk buurtje vlak onder het meertje. Even geen noodles , vanmiddag al warm gegeten, maar clubsandwich en geroosterde groenten salade, plus taartjes als toetje. En dan nu ff met internet op de kamer de boel bijwerken..en dan nu slapen.. hoe laat zijn we er morgen uit?

• 12 Februari 2011 - 09:15

Wilma:

Heeeee dus jullie zijn weer op avontuur!! Geniet ze daar!! :-) Grtz. Wilma.

• 12 Februari 2011 - 10:24

Marisca:

Oooo wat klinkt het allemaal superrr ,moet jullie dikke x van robin en bo geven

• 12 Februari 2011 - 13:31

Carry's:

Wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen en gedaan hebben!

Geniet ervan!

Hele fijne vakantie!!!!

Dikke kus Tijn en Car

• 13 Februari 2011 - 09:44

Sandy:

Heeee Vietnam kukies dat klinkt allemaal weer als een groot avontuur, leuk om alles te lezen, zo waan ik me bijna daar. Helaas geen goed nws vwb kijkers, gingen voor ander app., waren heel kortaf, beetje vreemd, op naar de volg maar weer. Have fun x

• 13 Februari 2011 - 12:42

Michel K:

Zooo,jullie hebbe het echt wel weer naar jullie zin he! veel avontuur nog to come...

• 14 Februari 2011 - 08:56

Patries:

Zo leuk om mee te lezen, net of ik t nog een keer aan het doen ben, ik ga jullie op de voet volgen, GENIET ERVAN!!!
    Hier regent het en is t saai :-)
    KUS!

• 14 Februari 2011 - 12:16

Michelle:

Super jongens! Lekker genieten! Dikke kus en pas op jullie zelf he!!

• 14 Februari 2011 - 17:48

Drew&eef:

Kon het niet laten.... We hebben gisteren loempia's gehaald.......kregen zo'n trek....:D:D

• 15 Februari 2011 - 15:09

Vinnie:

Dank voor al jullie leuke reacties! typen we dit mooi niet alleen voor ons zelf ;)

• 16 Februari 2011 - 10:59

Lieke:

Hallo lieverds,

Klinkt heerlijk allemaal en Aniet: 'you go girl', haha. Geniet er lekker van samen, tot snel. XX

• 17 Februari 2011 - 07:13

Jelske:

Mooie verhalen... Lekker saampies in een andere wereld!
    Enjoy!
    X

• 17 Februari 2011 - 20:57

Bert En Wil:

Hallo,
    We hebben de verslagen gelezen.Wel een goed verhaal over het fietsen.Totale indruk van ons is dat jullie behoorlijk genieten. Pa Kreuk is bij jullie weer aan het klussen ( o.a. trap). Hij is ook bij Sandy wezen kijken.Hier verder alles okidokie.Groetjes,

• 18 Februari 2011 - 10:13

Wil:

we hebben niet zo leuke boodschap maar wilde het toch laten weten. Jan Vleugel belde gisteravond dat Jim is opgegeven.Hij was drie jaar geleden geopereerd aan een melanoom die nu allemaal uitzaaingen veroorzaakt heeft.