Zombie tour Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Zombie tour Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Zombie tour Hanoi

Door: Vinnie

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

07 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

Na een lange vlucht, van Cathay Pacific, met voldoende beenruimte maar helaas zonder moment slaap komen we om 10 uur s'ochtend in Hanoi aan. Daarna samen met Tom & Joyce, een ouder stel wat ook net incheckte bij Cees, met de taxi naar Hanoi old center. Kan wel even op bed gaan liggen maar dan word ik niet wakker en kan ik vanacht niet slapen misschien. Vermoeid om het meertje slenterend, de sfeer opsnuivend scooters ontwijken, op zoek naar een restaurantje wat Tom wel wat leek.

Onderweg zien we veel trouw fotoshoots, dit blijkt het wedding season, direct na het volle maan nieuwjaar Tet, te zijn. Behoorlijk gaar eten we onze eerste pho, noodle soep, bij Pho24. Helaas zien we maar weinig echt kleine krappe straatjes waar je tussen de vietnamezen door worsteld. Maar ze zijn er wel, straatjes waar op lage stoeltjes door locals wordt gegeten. we zien wel erg veel frituren trouwens. Geinig zijn de woningen tussen deze 'restaurantjes' en winkeltjes waar je zo direkt de woonkamer in kijkt, bijna binnenloopt.

We boeken een tour voor morgen, Halong bay. Ik sta nog op mijn benen maar kan zo door voor return of the living dead. Wit, casper het spookje is er niets bij! Het is maandag avond 7 uur, sinds zaterdag ochtend heb ik 5 uur geslapen. We drinken nog wat op een terras, met uitzicht op het met lampionenen en gekleurde lichtjes verlichte meer. Alweer zijn hier de springrolls, op, hoe kan dat toch bij ons kan je makkelijker een loempia scoren. Om iets over 9 vallen we in slaap, het lijkt de volgende ochtend als we wakker worden van geblaf, maar dat is geen haan, die wekt ons 6 uur later.

Bizar trouwens.. Facebook en Twitter zijn hier standaard geblockt. tuurlijk kunnen we er om heen nerden maar ik zit nu al op de gang vh hotel omdat wifi op de kamer steeds wegvalt..

• 09 Februari 2011 - 14:30

Martijn:

Chuc Mung Nam Moi!

haha, klinkt goed hoor, en het weer is in Hoi An sowieso beter! En ik denk dat vanwege Tet alle spring rolls (mmmmjam) op zijn, probeer ook eens de fresh spring rolls!

• 09 Februari 2011 - 14:43

Vince & Anita :

dat is rap :) stuk rapper als mijn verbinding hier .. hahah heb een keer fresh rolls op maar die waren niet zo geweldig. Anita probeerde het net weer en ja hoor.. hebben we niet.. Gekke vietnamezen.. Trouwens wel nat in Sri Lanka nu martijn.. Groetjes