Red Sea diving - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Red Sea diving - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Red Sea diving

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

14 September 2005 | Egypte, Dahab

een week met Sublub op duikvakantie bij Dahab. We hebben hier gedoken bij de bekende duikstekken.

Lighthouse
Golden blocks
Eel garden
The Islands
Canyon
The Bells
Blue Hole

Ik heb 18 fantastische duiken gemaakt. Anita een paar minder. Beide hebben we nu ons Advanced open water in het bezit dank zij onze instructrice Sandra!

We doken met de divemasters van Lighthouse. Prachtig thuisrif waar elke keer wel weer wat nieuws te zien was. De verschillende nachtduiken waren ook hier op het thuisrif.

We hebben werkelijk van alles gespot. Murenen, turtle (thuisrif), barracuda, school baby baracuda, crocodile fish, blue spotted ray, torpedo ray, pyjama slakjes, lightgevende visjes, schorpion fish en bergen lionfish.
Heb ook meteen een stukje rescue diver gedaan, heb de divemaster pete het water uit moeten dragen na een aanvaring met lionfish!

Canyon vond ik toch wel de mooiste duikstek. Anita was ook helemaal blij met het overwinnen van deze task. Het was onze tweede diepduik ooit. Naar 29m afdalen en dan door de canyon en via een klein gat er weer uit. Anita vond the Islands de mooiste.
The bells was ook een mooie freefall afdaling en dan terugzwemmend naar de bluehole.