Cabarete Kiting - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van Vince & Anita - WaarBenJij.nu Cabarete Kiting - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van Vince & Anita - WaarBenJij.nu

Cabarete Kiting

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Vince & Anita

11 Februari 2010 | Dominicaanse Republiek, Cabarete

Plan is dus om in 2 weken nu eens echt te leren kite surfen in een van werelds beste kite spots; cabarete.

Na een reis van 10 uur kwamen we aan zondag avond aan in de warmte, weg van het vrieskoude kikkerlandje. Anita had voor haar gevoel een veeeel kortere vlucht omdat ze de helft vd vlucht met haar naaste passagier, Ester, had zitten babbelen.

Maandag meteen even wat kite schools gecheckt en daarna met Ester( die bleek in hetzelfde hotel gebeuren, Tropical Garden, als ons te zittenn) het naastgelegen stadje sosoua bezocht. Na een wandeling langs strand en door lokale straatjes en een verfrissende plons in de Caribean hadden we onze eerste caprinha met merengue sounds op de achtergrond.

De volgende dagen gingen ook easy flowing maar helaas niet zoals gepland. De Wind, waar we hier speciaal voor waren gekomen laat het akelig veel af weten. We zitten hier nu bijna 2 weekies en helaas hebben we nog heel weinig uurtjes kunnen kiten. Het weer is qua wind een drama. Dus dat plan is tot op heden helaas nog niet gelukt. We moeten snel weer een vakantie plannen.. Deze is nog niet eens voorbij! Maar gelukkig is het verder wel een heel leuk plekje hier en zijn we inmiddels heel wat mohito;s capirinhas en andere cocktails verder. In plaats van vroeg op om te kiten is het veel meer laat weg beetje genieten van het nitelife hier.

Gister een scooter tocht naar playa grande gemaakt, het was een eind, 60km, ja 120 totaal dus, maar het strandje was mooi, de vis en cocktail op het strand nog beter. Ze kwamen persoonlijk voor ons een tafel en stoeltje voor ons opzetten. De cocoloco en pinacolada smaakte nog nooit zo goed.

Nog een paar dagen, vanavond maar weer eens een wind ritueel opvoeren (compleet met cocktails) en hopen dat we morgen nog een dosis krijgen, de vooruitzichten van windguru zijn ons verder niet gestemd. Plan dus nog niet gelukt maar verder wel helemaal chill en lekker warm hier!

• 12 Februari 2010 - 02:47

Tijn En Lein:

JOngens, wat balen van de wind en het niet kunnen kiten. De cocktails klinken wel heeeel aantrekkelijk ;-)
    Jammer dat jullie niet toch naar Vietnam gegaan zijn, in Mui Ne honderden kiters... En dus mega goede wind. Volgende keer dan maar. Nog veel plezier, geniet van de zon, de warmte en elkaar. Tot snel!
    Groeten uit Vietnam, Marjolein & Martijn & Mol

• 12 Februari 2010 - 09:39

Wilma:

Heeeee jullie daar! Wat jammer van de wind zeg. Maar jullie kennende maken jullie er toch wel weer een feestje van. Wind of geen wind :-). Dikke kus vanuit freeeeezzzzing NL, Wilma. P.s. Kite tip: Aruba! Gaan in juli voor de 4e keer: altijd wind! xx

• 12 Februari 2010 - 10:16

Drew&Eef:

Aaaooow das jammer van de wind! Aan de andere kant WEL een heeeele goeie reden om gauw weer weg te gaan!:)) Ik zou op schiphol gelijk overstappen tis hier toch bere koud! Zal ik vast een vluchtje reserveren voor jullie?;)Veel plezier nog daar! xx

• 13 Februari 2010 - 18:42

Vonnie:

Geweldig weer om jullie verhaal te lezen....zat al smachtend de mail af te wachten;-)
    Veel plezier nog lekker van de cocktails, warmte, zon en van elkaar.....het is tenslotte morgen Valentijn....hihih!!!
    Dikke kussssss